Best movie quotes of 1992

Please vote as you browse around to help the best rise to the top.

Movie Quote Quiz
A Few Good Men picture

Col. Nathan R. Jessep: Son, we live in a world that has walls and those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lieutenant Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for Santiago and you curse the Marines; you have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that Santiago's death, while tragic, probably saved lives and my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives.
You don't want the truth because deep down in places you don't talk about at parties you want me on that wall, you need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something. You use them as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said "thank you, " and went on your way. Otherwise, I suggest you pick up a weapon and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you are entitled to.

More A Few Good Men quotes
Scent of a Woman picture

Frank Slade: I want it wall to wall with John Daniels.
Charlie Simms: Don't you mean Jack Daniels?
Frank Slade: He may be Jack to you son, but when you've known him as long as I have... That's a joke.

More Scent of a Woman quotes
Reservoir Dogs picture

Mr. Pink: Hey, why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot.
Mr. Pink: Why can't we pick our own colors?
Joe: No way, no way. Tried it once, doesn't work. You got four guys all fighting over who's gonna be Mr. Black, but they don't know each other, so nobody wants to back down. No way. I pick. You're Mr. Pink. Be thankful you're not Mr. Yellow.
Mr. Brown: Yeah, but Mr. Brown is a little too close to Mr. Shit.
Mr. Pink: Mr. Pink sounds like Mr. Pussy. How 'bout if I'm Mr. Purple? That sounds good to me. I'll be Mr. Purple.
Joe: You're not Mr. Purple. Some guy on some other job is Mr. Purple. You're Mr. PINK.
Mr. White: Who cares what your name is?
Mr. Pink: Yeah, that's easy for you to say, you're Mr. White. You have a cool-sounding name. All right look, if it's no big deal to be Mr. Pink, you wanna trade?
Joe: Hey! NOBODY'S trading with ANYBODY. This ain't a goddamn fucking city council meeting, you know. Now listen up, Mr. Pink. There's two ways you can go on this job: my way or the highway. Now what's it gonna be, Mr. Pink?
Mr. Pink: Jesus Christ, Joe, fucking forget about it. It's beneath me. I'm Mr. Pink. Let's move on.
Joe: I'll move on when I feel like it... All you guys got the goddamn message?. I'm so goddamn mad, hollering at you guys I can hardly talk. Pssh. Let's go to work.

More Reservoir Dogs quotes
Batman Returns picture

Selina Kyle: Honey, I'm home. Oh, I forgot. I'm not married.

More Batman Returns quotes
Army of Darkness picture

Duke Henry: I am Henry the Red, Duke of Shale, Lord of the Northlands and leader of its people.
Ash: Well hellooo Mister Fancypants. I've got news for you pal, you ain't leading but two things right now: Jack and shit... And Jack just left town.

More Army of Darkness quotes
Aladdin picture

Genie: I'm free! I'm free! Quick. Quick, wish for something outrageous. Say, "I I want the Nile." Wish for the Nile. Try that.
Aladdin: Uh, I wish for the Nile.
Genie: No way! Oh, does that feels good!

More Aladdin quotes
Home Alone 2: Lost in New York picture

Kate McCallister: What kind of idiots do you have working here?
Desk Clerk: The finest in New York.

More Home Alone 2: Lost in New York quotes
Wayne's World picture

Garth Algar: If she were a president, she would be Baberaham Lincoln.

More Wayne's World quotes
Dracula picture

Dracula: The blood is the life. And it shall be mine.

More Dracula quotes
My Cousin Vinny picture

Vinny Gambini: Is it possible, the two youts-
Judge Haller: Uh, two what? What was that word?
Vinny Gambini: What word?
Judge Haller: Two what?
Vinny Gambini: What?
Judge Haller: Did you say "youts"?
Vinny Gambini: Yeah, two youts.
Judge Haller: What is a yout?
Vinny Gambini: Oh, excuse me, your honor. Two youths.

Bishop73
More My Cousin Vinny quotes
Sister Act picture

Reverend Mother: Girl groups? Boogie-Woogie on the piano? What were you thinking?
Dolores: I was thinking more like Vegas, you know? Get some butts in the seats.

More Sister Act quotes
Unforgiven picture

Bill Munny: You better bury Ned right, and don't go cuttin' up... Nor otherwise harm no whores, or I'll come back and kill every one of you sons-a-bitches.

More Unforgiven quotes
A League Of Their Own picture

Kit: Have you ever heard dad introduce us? "This is our daughter Dottie and this is our other daughter, Dottie's sister." They should've just had you and bought a dog.

oddy knocky
More A League Of Their Own quotes
Captain Ron picture

Captain Ron: Hey! Uh, leg feels a lot better now, boss. I always been a fast healer, you know. 'Course I believe in Jesus, so that helps.

More Captain Ron quotes
Stop! Or My Mom Will Shoot picture

Tutti: For now you can keep your pants on for now, Mr. Parnell. Just remember one thing, I'll be back.
Joe: Oooh gee.
Tutti: What? Did I embarrass you?
Joe: 'I'll be back'? Please!
Tutti: I heard a cop say it once.
Joe: Cops don't say that. Terminators say that.

Bishop73
More Stop! Or My Mom Will Shoot quotes
Lethal Weapon 3 picture

Martin Riggs: He's done this twice, oh, damn! I'm gonna suck his eyes out through his nose!

More Lethal Weapon 3 quotes
Pure Country picture

Harley Tucker: You're quite a talented man, Mr. Wyatt.
Dusty Wyatt Chandler: And you're quite a woman, Ms. Harley.

More Pure Country quotes
Boomerang picture

Yvonne: I hope you catch a disease and your dick falls off.

More Boomerang quotes
Beethoven picture

George Newton: Any kind of weirdness and Beethoven is gone.
Alice Newton: Weirdness? What should I watch for, hon? Wearin' my clothes around the house?

More Beethoven quotes
Brain Donors picture

Volare: Do you realise what I was doing at the age of seven?
Roland T. Flakfizer: I can imagine and you must be thankful you didn't go blind.
Volare: I was dancing professionally.
Roland T. Flakfizer: Whatever you call it. Flogging the carrot, polishing the cuestick, choking the chicken, clearing the snorkel.

More Brain Donors quotes

Join the mailing list

Separate from membership, this is to get updates about mistakes in recent releases. Addresses are not passed on to any third party, and are used solely for direct communication from this site. You can unsubscribe at any time.