Big Daddy

Big Daddy (1999)

26 quotes

(7 votes)

Movie Quote Quiz

Sonny: I had a mother lined up for him, but she's bangin' the Pepperidge Farm guy and the kid won't stop peeing and throwing up, he's like a cocker spaniel.

Sonny: What, you want a father figure? Stop pulling your sister's hair.

Layla: So two guys you were best friends with in law school fell in love with each other?
Sonny: Yeah.
Layla: Is that strange for you?
Sonny: Uh, nothing changed really. They watch a different kind of porno now.

Sonny: You can be scared that I might get pickpocketed in a bad neighborhood or break my legs skiing. But don't be scared about me being a dad, because I will not fail. I love this kid too much. I love him as much as you love me, Dad. I'm gonna give him advice and I'm gonna guide him and I'll be there whenever he needs me. I'll fly to New York to be at his court case even if I disagree with why he's there.

Homeless Guy: Total Mind blow.

Homeless Guy: Yes, considering we're in America! I mean, if you don't like Spaghetti and Meatballs, why don't you just get the hell out?

Sonny: Everyone's so busy with their crap lately, no-one ever comes.
Mr. Herlihy: Like I'm not busy?
Sonny: Hey Mr. Herlihy, how bout you shut up before I smack you threw the wall like last week?
Mr. Herlihy: Last Monday was a fluke. Bring it on woman. Oh... hah... hahahahahahaha.
Sonny: He drinks a lot of soda.

Ted Castellucci: Objection, Your Honor! The court is interested in the truth, not the opinion of the defendant's father.
Lenny: You want my opinion? My son is a moron.
Ted Castellucci: I withdraw my objection. Please proceed.

Nazo: What are your cards?
Julian: I got a 6, a 5, a Jack, a 4 and a 8. I win.
Sonny: What do you mean "you win"? I had a hand just like that before, I didn't win?
Julian: Because I win.
Nazo: This is bullshit.
Sonny: Alright, take it easy man.
Nazo: Every time different cards, he still wins?

Julian: I wipe my own ass.
Nazo: Me too.

Corinne: What's this I hear about you doing laundry with my sister?
Sonny: Did she say we were doing laundry? Because where I come from, it's called "doing the hibbidy-dibbidy."

Sonny: I know this is the right thing because I would die for this kid just so he won't feel one ounce of sadness. That's why you're here right now, to protect me, to be scared for me to be a good father. And that's exactly what I'm gonna be.

Sonny: Having a kid is great... as long as his eyes are closed and he's not moving or speaking.

Sonny: Hey, stay away from the frozen food section, Corinne! Your boobs'll harden.

Sonny: Hey! You just made the biggest mistake of your life, baby. I know you're gunna be missing me when you have that big, white, wrinkly body on you with his loose skin and old balls... gross! Ugh.

Sonny: Get cleaned up and we'll go to Barney's.
Julian: Barney?
Sonny: Not that Barney, a different Barney. A much more expensive Barney.

Mr. Herlihy: Koufax is a good egg, he was nice to that kid. But he fights like a girl. You like that? I'm right here Miss, what are you gonna do about it? Hahaha.
Sonny: What are you drunk Mr. Herlihy?
Mr. Herlihy: Well, I-I had a few chardonnays, what of it?
Sonny: Get off the stand please.
Mr. Herlihy: You got it. Got a few problems.

Nazo: This is bullshit! Should have same rules for everyone, no matter what age.

Sonny: I'm thinkin' about keepin' the kid.
Phil D'Amato: Sonny, remember that time you went with me to the pet store to get fish food and you saw that cute little puppy and you wanted to get it, but then I reminded you about feeding it and cleaning it and toilet-training it?
Sonny: Yeah.
Phil D'Amato: Well, this is kinda like that - except with a human.

Sonny: Hey, the money I won in the cab accident is kicking ass in the stockmarket, so relax.

Revealing mistake: When Sonny is on the payphone, you can see Julian mouthing something to the guy on the payphone behind Adam. The guy is giving him instructions.

More mistakes in Big Daddy

Trivia: There is some kind of obsession with feet in this film. Corrine is a foot doctor. Sonny tells Julian that he smells like a foot and Julian's teacher's name is Mrs. Foote.

More trivia for Big Daddy

Question: Which twin is playing the part of Julian when he is getting taken away from Sonny?

Answer: Cole.

More questions & answers from Big Daddy
More movie quotes

Join the mailing list

Separate from membership, this is to get updates about mistakes in recent releases. Addresses are not passed on to any third party, and are used solely for direct communication from this site. You can unsubscribe at any time.

Check out the mistake & trivia books, on Kindle and in paperback.