Money Talks
Movie Quote Quiz

Franklin Hatchett: Why you always gotta be killing someone, why don't you try loving someone?

Franklin Hatchett: You know guns don't kill people, stupid motherfuckers with guns kill people.

James Russell: I want some answers.
Franklin Hatchett: Hey man, me and Guy just down here, checkin' out some fly rides, and mackin' some hos and chillin'.
James Russell: Imagine that. It's like a G-Dog on a fly tip. Flossin' wit da posse. Cuttin' in da crib. what THE fuck does that mean?
Franklin Hatchett: Man, I don't wanna have to beat yo ass, but I will beat yo ass.

Connie Supriani: What am I supposed to tell them?
Guy Supriani: You tell'em that our Grace is about to be married to some no-good, limp-dick bastard.
Grace Cipriani: He is not limp-dick, Daddy.
Guy Supriani: I don't wanna hear that.

Barclay: Who gives a rat's ass about some two bit hustler?
James Russell: The people getting ripped off by this two bit hustler give a rat's ass.

Franklin Hatchett: This tub wasn't clean you dirty assed white boy.

James Russell: Good evening. James Russell, Channel 12 news, I'm doing a report on local night clubs in the area, I'd like to ask you a few questions.
Doorman: Aw, you're the invstigative reporter.
James Russell: Why yes I am.
Doorman: Get the fuck out of here.

James Russell: If you try anything fucked up or funny, I swear to God I will kill you myself.
Franklin Hatchett: Just like you did back on the dock, huh? (Mocking laugh) I will beat your ass.
James Russell: You ain't beatin' shit, homes.

Paula: You better not be over at no girl's house.
Franklin Hatchett: Hell no I ain't at no goddamn girl's house. I'm wanted for muder. I ain't got time to get no pussy.
Paula: What?
Franklin Hatchett: I ain't fucking nobody but you.

Barclay: That was some hard hitting stuff. John Tesh School of Journalism.

Franklin Hatchett: MAN, GET THE hell of ME, MAN! and WHERE'S YO shirt AT?

James Russell: I need this for sweeps week.
Franklin Hatchett: Sweeps week? Man fuck sweeps week, my life's on the line and you're talking about a damn broom.

Guy Supriani: No wedding.
Connie Supriani: We got 300 people coming here.
Guy Supriani: Good, they come here, they eat, they drink, they sing, they go the fuck home! Sorry.

Franklin Hatchett: Hey, man... Me and Guy just down here checkin' out some fly rides, mackin' some hoes, and chillin'.
James Russell: Imagine that... It's like a G-Dogg on a fly tip flossin' with the posse, cuttin' in the crib... what THE fuck does that mean?

James Russell: Please do something about that hair of yours.
Franklin Hatchett: My 'do is tight.
James Russell: Well every cop in the city is looking for that tight 'do.

Continuity mistake: The whole big prison bus escape scene revolves around Chris Tucker being handcuffed to the French guy, but when Frenchy's friend arrives in the bus he stands up and hugs him while the handcuff is shown completely unlocked from Tucker's hand. In the next shot and the entire next scene they are still handcuffed together.

More mistakes in Money TalksMore movie quotes

Join the mailing list

Separate from membership, this is to get updates about mistakes in recent releases. Addresses are not passed on to any third party, and are used solely for direct communication from this site. You can unsubscribe at any time.

Check out the mistake & trivia books, on Kindle and in paperback.