Quotes from Al Pacino movies and TV shows

Shelly Barnes: Just don't ask me to marry you again.
Dr. Jack Gramm: Why not? We're perfect for each other.
Shelly Barnes: Yeah, yeah... except I'm a lesbian and you're a commitment-phobe.
Dr. Jack Gramm: That's why we're perfect.

Dr. Jack Gramm: I don't have time to explain this.

Dr. Jack Gramm: Who sent you here?
Mike Stempt: What, you think I'm too dumb to figure it out myself?
Dr. Jack Gramm: Yes I do.

Kim Cummings: If Sara's not home, we don't have a search warrant.
Dr. Jack Gramm: Well, we don't need a search warrant because we're not arresting anybody. We're just breaking and entering.

Jeremy Guber: Would you say it was fair to characterize your attitude towards Jon Forster as a personal vendetta?
Dr. Jack Gramm: Well, if we're being fair, yeah, sure. It's a personal vendetta. I have a personal vendetta against Ted Bundy, Gacy, and about ten or fifteen other serial murderers who are floating around in the streets right now.

Voice on phone: You have 88 minutes to live.
Dr. Jack Gramm: What?
Voice on phone: You know how long 88 minutes can be, don't you? That's 11:45 AM.
Dr. Jack Gramm: Who's this?

More 88 Minutes quotes

Tony D'Amato: Now I can't do it for ya, I'm too old. I look around, I see these young faces and I think, I mean, I've made every wrong choice a middle-aged man can make. I've pissed away all my money, believe it or not. I chased off anyone who's ever loved me. And lately, I can't even stand the face I see in the mirror.

Tony D'Amato: We're in hell right now gentlemen. Believe me. And we can stay here, get the shit kicked out of us, or we can fight our way back into the light. We can climb outta hell... one inch at a time.

Tony D'Amato: "It's TV, it changed everything, changed the way we think forever. I mean the first time they stopped the game to cut away to some fucking commercial that was the end of it. Because it was our concentration that mattered, not theirs, not some fruitcake selling cereal."

Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

More Any Given Sunday quotes

Carlito: I'm reloaded! Okay? Come on in here, you motherfuckers! Come on, I'm waitin' for ya! What, you ain't comin' in? Okay, I'm comin' out! Oh, you up against me now, motherfuckers! I'm gonna blow your fuckin' brains out! You think you're big time? You gonna fuckin' die big time! You ready? here comes THE pain.

Carlito: Don't take me to no hospital, please. Fuckin' emergency rooms don't save nobody. Som-bitches, always pop you at midnight, when all they got is a Chinese intern with a dull spoon.

Benny Blanco: Hey, my name is Benny Blanco from the Bronx.
Carlito: You know me?
Benny Blanco: Yeah, I know you, you're Carlito Brigante motherfucker to the max, that's who you are.
Carlito: Well, I don't know you. So, I don't owe you, Saso does. My place now, new rules. Everybody pays, okay?

Carlito: He's got a good future if he can live past next week.

Carlito: AdiĆ³s, counselor.

Carlito: The dream don't come no closer by itself. We gotta run after it now.

Carlito: I don't invite this shit, it just comes to me. I run, it runs after me. Gotta be somewhere to hide.

Carlito: If you can't see the angles no more, you're in trouble.

Carlito: No room in this city for big hearts like hers.

Frankie Taglialucci: This guy a friend of yours?
Carlito: Yeah, he's a friend of mine.
Frankie Taglialucci: He's a fucking cockroach.

More Carlito's Way quotes

Join the mailing list

Separate from membership, this is to get updates about mistakes in recent releases. Addresses are not passed on to any third party, and are used solely for direct communication from this site. You can unsubscribe at any time.

Check out the mistake & trivia books, on Kindle and in paperback.